Uttanasana

לכוון את כוח המשיכה

ברק אגיב מתייחס למיקום עצמות הישיבה ביחס לחלק האחורי של העקבים ב-Uttanasana, השייכת לקבוצת תנוחות העמידה. כשמותחים קו מעצמות הישיבה לכיוון הרצפה והוא אינו משיק לעקבים האחוריים, התנועה של עמוד השדרה היא מבסיס הגולגולת לכיוון העצה (מלמטה כלפי מעלה) - כנגד כח המשיכה. הכיוון האנרגטי הרצוי של עמוד השדרה בתנוחה זו, צריך להיות מאמצע העצה לכיוון בסיס הגולגולת (מלמעלה כלפי מטה) - עם כח המשיכה.

בכדי לתקן עלינו למתוח את הידיים באלכסון קדימה ולהניח אותן על הרצפה, כך שהמשקל יעבור לכיוון כריות הבהונות והעקבים יהפכו קלים (ואפילו יתרוממו). זה הרגע שבו עלינו למתוח את הירכיים האחוריות מאחורי הברכיים אל עצמות הישיבה, להרים את עצמות הישיבה לכיוון התקרה, לסובב את הירכיים הקדמיות פנימה, להחזיר את הידיים בקו עם הבהונות הקטנות, לאפשר לגולגולת לשמש כמשקולת ולמשוך את עמוד השדרה לכיוון הרצפה.

Uttanasana